Навіщо об’єднуватися співвласникам багатоповерхівок і як правильно це зробити

03.04.2016

1 липня завершується річний термін, виділений Законом “Про особливості здійснення права власності в багатоквартирному будинку” мешканцям багатоповерхівок, в яких досі не створили ОСББ. Про це нагадує сайт BizNews, посилаючись на «Сегодня.ua». Громадянам потрібно визначитися з формою управління своїм будинком. Фактично закон передбачає їх три. Управління здійснюють безпосередньо самі власники. Це ідеально для невеликих будиночків, де кілька квартир. Мешканці можуть довірити управління обраному ними управителю. Це може бути юридична особа чи фізична особа-підприємець, що виконує функції, запропоновані договором. Можна піти шляхом створення ОСББ. Виникне підконтрольна власникам квартир юридична особа з реквізитами, загальними зборами, правлінням і ревізійною комісією. Об'єднання створюють для захисту прав співвласників, виконання їх обов’язків, утримання та використання спільного майна, своєчасного надходження коштів для сплати рахунків, передбачених законодавством і статутними документами. Вищим органом управління ОСББ є загальні збори власників, що відбуваються не рідше одного разу на рік.

Основна перевага ОСББ – контроль над фінансами. Наприкінці року ревізійна комісія, обрана з мешканців, перевіряє правління. Співвласник у будь-який момент може вимагати надання фінансової звітності. Упродовж останнього року в межах ОСББ було зроблено більше, ніж за минулі десятиліття. Зменшені суми договорів з підрядниками, покращена якість. Витратну частину скорочено практично вдвічі, створена дохідна частина за рахунок конфіскації службових квартир, використання технічних приміщень і підвалів, місць для зовнішньої реклами та розміщення обладнання провайдерів.

Перед створенням ОСББ необхідно зібрати ініціативну групу щонайменше з трьох осіб. Вони мають бути обізнаними із законодавчими підставами та особливостями функціонування ОСББ, проводити інформаційно-роз’яснювальну роботу, готувати проекти документів (статуту і протоколу установчих зборів). Далі потрібно скласти список співвласників із зазначенням площі їх квартир. Таку інформацію можна отримати безпосередньо від мешканців або з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, БТІ.

Ініціативна група має повідомити кожному співвласникові про дату установчих зборів не менш, ніж за 14 днів. Установчі збори ОСББ в новобудовах відбуваються після держреєстрації права власності на понад  половину квартир і нежитлових приміщень. Співвласник (або його представник) під час голосування володіє кількістю голосів, що пропорційна частці площі квартири чи нежитлового приміщення у загальній площі всіх квартир і нежитлових приміщень багатоповерхівки. Рішення вважають прийнятим, якщо за нього віддало голоси більше половини мешканців. Установчі збори виносять рішення про створення об’єднання й затверджують статут. Для реєстрації ОСББ уповноважений установчими зборами подає державному реєстратору заяву про держреєстрацію юридичної особи, примірник статуту та примірник оригіналу протоколу зборів.

Безкоштовна юридична консультація з майнових питань